Naturlig Detox i Media

Posted on by admin • Comments disabled

Hentet fra dagbladet.no

La kroppen få en vår-rens!

Stress, forurensing, røyk og alkohol kan skape ubalase og behov for avgifting.

Trenger kroppen din en vår-rengjøring? Lever du litt usunt eller bor i forurenset miljø, kan en rensende kur være gunstig for helsa di. Kroppen vår avgiftes naturlig hver dag via en rekke mekanismer, og uten disse ville vi ikke kunne leve. Et sunt liv i rene omgivelser gjør at vi har god kapasitet til den daglige avgiftningen, og de færreste som lever slik, behøver derfor ekstra tiltak.

Hvis vi derimot lever et stressende liv i omgivelser som inneholder mange skadelige stoffer, kan belastningene fra miljøet overstige kroppens avgiftningsevne. Særlig ubalanse oppstår hvis vi røyker, drikker alkoho daglig, bruker narkotika eller syntetiske legemidler jevnlig.

Ofte vil kroppen prioritere å kvitte seg med disse potensielt giftige stoffene framfor å utføre andre oppgaver. En ferie i Syden med stort alkoholinntak og usunn mat kan være nok til å belaste leveren så mye at den ikke klarer å gjøre sine vanlige oppgaver, og i slike tilfeller kan man se tegn til betennelse og fettlever allerede etter to uker.

Hvis kroppen er full av giftstoffer, blir man lettere syk og det er vanskelig å få effekt medisinsk av behandling.

Rensende urter har tradisjonelt vært brukt i de fleste land helt fra antikken. I Norge brukte man en vårkur av bjørkeblader, brennesle og løvetann. Vitenskapelige forsøk har vist at mariatistel har en rensende effekt på leveren, og artisjokk er en del av matkulturen i land som drikker mye vin.

For å rense nyrene er de mest brukte urtene bjørnebær- og bjørkeblader, brennesle, løvetann og einer og for å rense tarmsystemet anbefales fiberrike planter, lin- og loppefrø. Et alternativ til å lage sin egen kur er å kjøpe en som er ferdig mikset. Det kan du gjøre i holsekostforretninger.

[dt_gap height=”20″]
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Comments are closed.

Abonnement uten binding

Mer om vårt abonnement uten binding

Når du bestiller varer fra NutraCare AS går du inn i vår unike abonnementsordning uten binding. Det innebærer at du får regelmessige forsendelser med det kosttilskuddet du har valgt – direkte hjem i din postkasse. På den måten sikrer du deg at du får en ny forsyning hver gang boksen er tom. Du bestemmer selv hvor lenge du ønsker å motta våre produkter. Dersom du ønsker flere forsendelser, vil hoppe over en forsendelse eller ønsker å endre ditt abonnementet, kan dette gjøres enkelt ved å ringe oss på telefon 74 51 04 51.

Betaling
Betaling av varer skjer etterskuddsvis, og faktura følger med i pakken du mottar. Vi ber deg være vennlig å benytte informasjon fra den vedlagte fakturaen når du betaler. Ved utelatt betaling vil du bli belastet med den til enhver tid gjeldende, lovfestede påminnelsesavgift.

Reklamasjon
Skulle du ha mottatt et produkt som er skadet eller feilekspedert, ber vi deg sende produktet i retur sammen med tilhørende faktura og en beskrivelse av årsak til retur. 

Angrerett
I henhold til angrerettloven har du anledning til å angre ditt kjøp innenfor tidsfristen på 14 dager. For at angreretten skal være gjeldende, må produktet være returnert til oss i uåpnet stand og eventuell returkostnad dekkes av deg.

Det er kun returrett på den første leveransen du får, de neste varene er identisk med den første varen og det er derfor ikke returrett på de varene du mottar etter den første leveransen. Abonnementspakker som returneres oss uten vår godkjennelse blir belastet med et gebyr på 179,- for å dekke våre omkostninger ved håntering av retur, porto og ekspedisjon.

Endringer kan gjøres enkelt på telefon 74 51 04 51. Endring må skje senest 14 dager før neste leveranse.

 

Vi er opptatt av våre brukeres personvern og sørger for at all behandling av personopplysninger skjer i henhold til gjeldende lovgivning.

Nutracare As er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene du har oppgitt til oss. Når du registrerer deg som kunde ber vi deg oppgi informasjon om fullt navn, adresse, e-post og telefonnummer. Vi trenger denne informasjonen for å kunne administrere ditt kundeforhold, sende deg dine bestillinger samt ha mulighet til å kontakte deg i forbindelse med ditt kundeforhold, hvis det skulle være behov for det. Informasjonen du oppgir vil bli oppbevart så lenge du har et aktivt kundeforhold hos oss. NutraCare As er forpliktet til å oppbevare deler av informasjonen også etter at ditt kundeforhold er opphørt. Vi er for eksempel pålagt å oppbevare enkelte kategorier av informasjon i forbindelse med regnskapsføring og disse opplysningene oppbevares i henhold til gjeldende regler.

Når du gir oss dine personopplysninger ved bestilling, benyttes disse personopplysningene for å håndtere din spesifikke forespørsel. Vi vil også bruke informasjonen til å kommunisere med deg og for å tilpasse tjenesten vår. Vi kan kontakte deg via telefon, elektronisk kommunikasjon og brev med mindre du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet. Etter endt kundeforhold vil vi fortsette å oppbevare navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og kjøpshistorikk for å kontakte deg ved telefon, elektronisk kommunikasjon eller adressert post med tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg, med mindre du har reservert deg for dette i Reservasjonsregisteret eller du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet av oss.

NutraCare AS har i henhold til regnskapsloven og bokføringsloven plikt til å oppbevare visse opplysninger, herunder dine betalingstransaksjoner fra tidligere ordrebestillinger, i fem år etter regnskapsårets slutt. Når du gjør en ny ordrebestilling aksepterer du at NutraCare AS kan benytte visse bokføringspliktige opplysninger om din betalingshistorikk for å kontrollere at du ikke har utestående forfalte fakturaer fra tidligere ordrebestillinger, innen vi godkjenner din nye ordrebestilling.

Dine personopplysninger kan videre brukes til følgende formål: regnskap, fakturering og revisjon, betalingsverifiseringer, administrative og juridiske formål, statistikk og markedsførings analyse med sikte på å forbedre våre tjenester, nettstedet og brukeropplevelsen, utvikling og vedlikehold av våre systemer, samt kundeanalyser og -undersøkelser.

Hvis du er under 18 må du ha samtykke fra foreldre eller foresatte før du gir oss dine personopplysninger.

Vi kan bruke underleverandører for å håndtere de personopplysninger som samles inn. Disse underleverandørene kan være lokalisert i Norge eller i utlandet. Når vi benytter slike underleverandører forsikrer vi om at hensiktsmessige kontraktsmessige sikringstiltak er implementert i henhold til gjeldende personvernregler. Vi kan gi fra oss din personlige informasjon til andre der vi er pålagt eller tillatt å gjøre det ved lov, eller hvis du sender oss noe materiale som er ulovlig.

Så lenge du er kunde hos NutraCare As og/eller medlem av vårt kundefordelsprogram vil vi bruke informasjonen din til å sende deg tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg. Du kan melde deg av ved å følge instruksjonene som vi vil gi deg ved hver kommunikasjon.

Dersom det er behandlet personopplysninger som er uriktige, ufullstendige eller som det ikke er adgang til å behandle, vil NutraCare av eget tiltak eller på begjæring fra deg rette eller slette de mangelfulle opplysningene.

Dine personopplysninger vil bli slettet/anonymisert når det ikke lenger er saklig behov for å oppbevare dem i NutraCare As, med mindre annet regelverk pålegger videre oppbevaring. Nutracare As gjennomfører en vurdering av behov for fortsatt lagring etter avslutning av kundeforhold.

Alle personopplysninger som ikke lenger er nødvendige for å gjennomføre formålet med lagringen vil bli slettet/anonymisert. Fortsatt oppbevaring av personopplysninger etter dette vil enten være begrunnet i lovhjemmel eller samtykke fra deg.

NutraCare AS ved daglig leder er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor. Personopplysningsloven gir deg rett til å stille oss spørsmål om hva slags informasjon vi har lagret om deg, kilden til denne informasjonen, og hvordan denne informasjonen har blitt benyttet. Du har rett til å få en kopi av informasjonen vi har lagret om deg og be om at opplysningene vi har skal slettes, rettes eller at behandlingen skal begrenses. I tillegg har du rett til å be om å få dine data overført til en annen juridisk enhet (data portabilitet). Enhver slik anmodning må være skriftlig og rettes til adressen nedenfor. Hvis du ønsker å oppdatere informasjonen din, endre kommunikasjonspreferanser, eller hvis du ikke ønsker å motta markedsføring fra oss i fremtiden, vennligst rett en skriftlig anmodning til:

NutraCare As, Postboks 1031, 0218 Oslo eller til post@nutracare.no

 

 

 

 

 

×

_

vilkår and personvernerklæring

Mer om vårt abonnement uten binding

Når du bestiller varer fra NutraCare AS går du inn i vår unike abonnementsordning uten binding. Det innebærer at du får regelmessige forsendelser med det kosttilskuddet du har valgt – direkte hjem i din postkasse. På den måten sikrer du deg at du får en ny forsyning hver gang boksen er tom. Du bestemmer selv hvor lenge du ønsker å motta våre produkter. Dersom du ønsker flere forsendelser, vil hoppe over en forsendelse eller ønsker å endre ditt abonnementet, kan dette gjøres enkelt ved å ringe oss på telefon 74 51 04 51.

Betaling

Betaling av varer skjer etterskuddsvis, og faktura følger med i pakken du mottar. Vi ber deg være vennlig å benytte informasjon fra den vedlagte fakturaen når du betaler. Ved utelatt betaling vil du bli belastet med den til enhver tid gjeldende, lovfestede påminnelsesavgift.

Reklamasjon/retur

Skulle du ha mottatt et produkt som er skadet eller feilekspedert, ber vi deg sende produktet i retur sammen med tilhørende faktura og en beskrivelse av årsak til retur.

Angrerett

I henhold til angrerettloven har du anledning til å angre ditt kjøp innenfor tidsfristen på 14 dager. For at angreretten skal være gjeldende, må produktet være returnert til oss i uåpnet stand og eventuell returkostnad dekkes av deg.

Det er kun returrett på den første leveransen du får, de neste varene er identisk med den første varen og det er derfor ikke returrett på de varene du mottar etter den første leveransen. Abonnementspakker som returneres oss uten vår godkjennelse blir belastet med et gebyr på 179,- for å dekke våre omkostninger ved håntering av retur, porto og ekspedisjon.

Endringer kan gjøres enkelt på telefon 74 51 04 51 eller epost pos@nutracare.no. Endring må skje senest 14 dager før neste leveranse.

Vi er opptatt av våre brukeres personvern og sørger for at all behandling av personopplysninger skjer i henhold til gjeldende lovgivning.

Nutracare As er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene du har oppgitt til oss. Når du registrerer deg som kunde ber vi deg oppgi informasjon om fullt navn, adresse, e-post og telefonnummer. Vi trenger denne informasjonen for å kunne administrere ditt kundeforhold, sende deg dine bestillinger samt ha mulighet til å kontakte deg i forbindelse med ditt kundeforhold, hvis det skulle være behov for det. Informasjonen du oppgir vil bli oppbevart så lenge du har et aktivt kundeforhold hos oss. NutraCare As er forpliktet til å oppbevare deler av informasjonen også etter at ditt kundeforhold er opphørt. Vi er for eksempel pålagt å oppbevare enkelte kategorier av informasjon i forbindelse med regnskapsføring og disse opplysningene oppbevares i henhold til gjeldende regler.

Når du gir oss dine personopplysninger ved bestilling, benyttes disse personopplysningene for å håndtere din spesifikke forespørsel. Vi vil også bruke informasjonen til å kommunisere med deg og for å tilpasse tjenesten vår. Vi kan kontakte deg via telefon, elektronisk kommunikasjon og brev med mindre du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet. Etter endt kundeforhold vil vi fortsette å oppbevare navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og kjøpshistorikk for å kontakte deg ved telefon, elektronisk kommunikasjon eller adressert post med tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg, med mindre du har reservert deg for dette i Reservasjonsregisteret eller du har gitt oss beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet av oss.

NutraCare AS har i henhold til regnskapsloven og bokføringsloven plikt til å oppbevare visse opplysninger, herunder dine betalingstransaksjoner fra tidligere ordrebestillinger, i fem år etter regnskapsårets slutt. Når du gjør en ny ordrebestilling aksepterer du at NutraCare AS kan benytte visse bokføringspliktige opplysninger om din betalingshistorikk for å kontrollere at du ikke har utestående forfalte fakturaer fra tidligere ordrebestillinger, innen vi godkjenner din nye ordrebestilling.

Dine personopplysninger kan videre brukes til følgende formål: regnskap, fakturering og revisjon, betalingsverifiseringer, administrative og juridiske formål, statistikk og markedsførings analyse med sikte på å forbedre våre tjenester, nettstedet og brukeropplevelsen, utvikling og vedlikehold av våre systemer, samt kundeanalyser og -undersøkelser.

Hvis du er under 18 må du ha samtykke fra foreldre eller foresatte før du gir oss dine personopplysninger.

Vi kan bruke underleverandører for å håndtere de personopplysninger som samles inn. Disse underleverandørene kan være lokalisert i Norge eller i utlandet. Når vi benytter slike underleverandører forsikrer vi om at hensiktsmessige kontraktsmessige sikringstiltak er implementert i henhold til gjeldende personvernregler. Vi kan gi fra oss din personlige informasjon til andre der vi er pålagt eller tillatt å gjøre det ved lov, eller hvis du sender oss noe materiale som er ulovlig.

Så lenge du er kunde hos NutraCare As og/eller medlem av vårt kundefordelsprogram vil vi bruke informasjonen din til å sende deg tilbud og nyheter om våre produkter som vi tror kan være av interesse for deg. Du kan melde deg av ved å følge instruksjonene som vi vil gi deg ved hver kommunikasjon.

Dersom det er behandlet personopplysninger som er uriktige, ufullstendige eller som det ikke er adgang til å behandle, vil NutraCare av eget tiltak eller på begjæring fra deg rette eller slette de mangelfulle opplysningene.

Dine personopplysninger vil bli slettet/anonymisert når det ikke lenger er saklig behov for å oppbevare dem i NutraCare As, med mindre annet regelverk pålegger videre oppbevaring. Nutracare As gjennomfører en vurdering av behov for fortsatt lagring etter avslutning av kundeforhold.

Alle personopplysninger som ikke lenger er nødvendige for å gjennomføre formålet med lagringen vil bli slettet/anonymisert. Fortsatt oppbevaring av personopplysninger etter dette vil enten være begrunnet i lovhjemmel eller samtykke fra deg.

NutraCare AS ved daglig leder er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor. Personopplysningsloven gir deg rett til å stille oss spørsmål om hva slags informasjon vi har lagret om deg, kilden til denne informasjonen, og hvordan denne informasjonen har blitt benyttet. Du har rett til å få en kopi av informasjonen vi har lagret om deg og be om at opplysningene vi har skal slettes, rettes eller at behandlingen skal begrenses. I tillegg har du rett til å be om å få dine data overført til en annen juridisk enhet (data portabilitet). Enhver slik anmodning må være skriftlig og rettes til adressen nedenfor. Hvis du ønsker å oppdatere informasjonen din, endre kommunikasjonspreferanser, eller hvis du ikke ønsker å motta markedsføring fra oss i fremtiden, vennligst rett en skriftlig anmodning til:

NutraCare As, Postboks 1031, 0218 Oslo eller til

post@nutracare.no

<!–

Best regards

Kari

–!>

_

sss

Takk for

din bestilling.

Pakken sendes til din
registrerte adresse.

sss